WEKO3
アイテム
Exploring AI’s Role in English Education for Medical Students
https://doi.org/10.57457/0002000216
https://doi.org/10.57457/0002000216b17dba5e-947f-426e-9017-e3540c517c6a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Exploring AI’s Role in English Education for Medical Students | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | generative AI | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | English education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | medical students | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | language learning | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ChatGPT | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.57457/0002000216 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
髙井 一美
× 髙井 一美
|
|||||||||
著者(英) | ||||||||||
姓名 | TAKAI Kazumi | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study explores the role of generative AI tools in English education for first- and second-year medical students at Kanazawa Medical University. It investigates the students’ perceptions, usage habits, trust levels, and challenges associated with AI tools such as ChatGPT. The survey results reveal cautious optimism among the students; they acknowledge the potential of AI tools for writing and grammar-checking tasks but limit their use to conventional functions. The findings suggest the need for structured guidance to fully leverage the benefits of AI, emphasizing its role in fostering critical thinking and language proficiency. Additionally, the study discusses its limitations and suggests future research directions, including how students can better utilize AI for language learning. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
bibliographic_information |
巻 51, p. 35-44, 発行日 2025-03-25 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 金沢医科大学出版局 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
item_10001_source_id_9 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2759-0135 | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |